@shutterstock.com
Пандемията на коронавируса е оставила отпечатък върху проектите на много компании, които са се изправили пред избора - да защитят клиентите възможно най-много или да вземат „големи почивки“. Международното летище „Елефтериос Венизелос“ в Атина също се сблъска с такъв проблем. Дори по време на първата вълна от коронавируса бяха взети необходимите мерки, за да се избегне разпространението на болестта и в момента „Елефтериос Венизелос“ е второто най-безопасно летище в Европа.
По-горе са данните на Барометър за безопасно пътуване, който включва над 400 летища по целия свят в своята класация за безопасност. Одитът е завършен въз основа на информация, предоставена от пътници. Протоколът за медицинска безопасност COVID-19 беше взет под внимание и същият одит беше проведен на 29 места. Критериите бяха взети под внимание по отношение на добавените мерки за защита на пътуващите от коронавирус, получени на летищата, както и съотношения като ниво на доверие на пътниците. Класацията също взима предвид колко бързо летищата реагираха на опасната заплаха и колко удобни бяха предложенията за защита от вируси за пътниците.
В резултат на това 15% от летищата са получили от над 4 точки, което се счита за достатъчно добро съотношение. В Европа най-безопасното летище по отношение на пътниците е Хийтроу в Обединеното кралство, със среден резултат от 4,4 точки. Летището в Атина „Елефтериос Венизелос“ е второто със среден резултат от 4,3 точки. Гръцкото летище се намира на шесто място в световната класация за безопасност, след летищата Абу Даби, Дубай, Катар, Лондон и Сингапур. Заслужава да се отбележи, че нито един от участниците в класацията не е успял да спечели повече от 4,4 точки. Следователно резултатът от 4,3 точки за летище „Елефтериос Венизелос“ в Атина е изключителен резултат.
Данните от изследването на пътниците са събрани през октомври 2020 г., когато втората вълна на пандемията вече бе започнала. Затова вдъхновителите на класацията вярват, че летищата са имали достатъчно време да се подготвят за новата вълна на коронавируса и да увеличат максимално безопасността на пътниците. Не всички летища обаче са последвали предложенията на ΠΟΥ и са се погрижили за лицата, които са принудени да използват въздушния транспорт по време на пандемията. Очаква се оценките за безопасност на летищата да бъдат публикувани всеки месец.